joi, 11 aprilie 2013

LA EDINBURGH ÎNTR-UN CASTEL SE-MBRĂŢIŞEAZĂ O EA ŞI UN EL



(...) Mergea în faţa lui, urcând scărle în grabă. Acum nu se mai temea – oamenii erau mult prea preocupaţi ca să se distreze şi era imposibil să fie observată. Sau aproape imposibil...
Deschise grăbită uşa de la camera ei şi îi făcu lui Ovidiu semn să intre. Intră şi ea şi închise uşa în grabă. Câteva minute nu scoseseră nici un cuvânt, doar se priviră, zâmbind.
- Urăsc liniştea asta... mă obligă să îmi ascult propriile gânduri. Şi sunt nefireşti, îi spuse Ovidiu.
În privirea lui se putea observa durerea şi neputinţa.(...)      
(Sorina Mihaela OanceaRose)

Sorina Mihaela Oancea este elevă în clasa a XI-a la Liceul Mihail Kogălniceanu şi, ca orice adolescent visător şi ambiţios, are deja, aproape finalizat, un roman – bineînţeles, de dragoste, a cărui acţiune se petrece undeva în Scoţia, pe axa Bucureşti – Edinburgh, şi din cuprinsul căruia nu lipsesc nişte castele în care balurile mascate sunt în elementul lor, iar prin ungherele discrete şi obligatoriu umbrite se îmbrăţişează romantic personajul principal al romanului – tânăra Rose – cu un personaj aproape la fel de principal – un tânăr maturizat şi, desigur, cu o situaţie materială strălucită, limuzinele şi iahturile întreţinând decorul de vis al existenţei sale.
În ciuda subiectului rupt, parcă, dintr-un best-seller cu iz autohton, membrii cenaclului au  sfătuit-o prieteneşte să mai coboare cu picioarele pe pământ din sferele aeriene în care pluteşte.
„Să fie mai atentă la gramatică, la cacofonii şi să scrie continuu” – i-a recomandat poetul Ion Zimbru, iar poetei Stela Iorga i-a amintit, ca stil, de Danielle Steel şi că i se pare „influenţată puternic de lecturi mai puţin complexe sau profunde şi, în consecinţă, nu are originalitate; un stil facil, cu oarecare fluiditate; trama – subţirică; personajele nu sunt schiţate şi nu au substanţă; multă preţiozitate; să vină la cenaclu!”
Ioana Andrada Tudorie crede că „subiectul este deja arhivehiculat” şi nu vede, în acest sens, o portiţă de evoluţie.
„Pare influenţată din filme romanţioase şi nu creionează personajele – tehnic vorbind; să citească foarte mult” – a punctat Laurenţiu Pascal, iar Nicoleta Onofrei observă că autoarea „abordează o temă proprie adolescenţilor; ca formă – nu are jaloane.”
„Mi-a adus aminte de colecţia GOSSIP GIRLS; nu are mesaj, nu are introspecţie” – ne-a explicat Sabina Penciu.
Marius Chiru apreciază că ştie să susţină dialogurile şi-i recomandă ceva mai scurt: schiţa sau nuvela, de exemplu.
„Să scrie şi să citească altceva” – concluzionează Alexandru Maria.                          
Ion Avram

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu