vineri, 11 ianuarie 2019

Cronică de cenaclu: Cumințenia în poezie


2019 a început cu o lectură excelentă! Anca Boldea, acum douăzeci de ani o puștoaică talentată care venea regulat la cenaclu, e astăzi doctorand la Universitatea București, Facultatea de Litere. Și e profesoară! N-a uitat meșteșugul poeziei, chiar dacă nu l-a cultivat cu pasiune între timp. Părerile colegilor de cenaclu au fost împărțite, poemele au cucerit prin limpezime, corectitudine și rafinament, dar parcă le-a lipsit sarea și piperul, asumarea unui destin de poet, poate.
Sunt destul de multe locuri comune și rime facile. Sunt și imagini poetice bune. Două texte mi-au atras atenția. Există potențial. (Cezar Amariei)
O naivitate și un ludic foarte bine controlate. E o simplitate greu de obținut. Există și un gust amar al pierderii idealului în eros. Alteori e o nostalgie de toamnă. Unele texte au ritm și muzică interioară. Metafore frumoase, expresive. Reușește mai mult în poemele de stare. (Ion Avram)
Textele mi s-au părut placide și plate. Am găsit multe locuri comune. Apropierile de cuvinte sunt la îndemână. E o maximă sinceritate, bună-cuviință și bună-creștere care mă deprimă. Textele ar trebui să miște, să zgâlțâie, nu doar să dea binețe. E corectitudine, atenție. Și? (Stela Iorga)
Mă simțeam purtat cu vreo douăzeci de ani în spate. Lipsește sângele, ambiția. "Înghițirea penelor ude de îngeri" ar fi titlul. Lipsește un pic de autoironie. (Adi Secară)
Remarc o sensibilitate deosebită, un fond de intelectualitate. (Nelu Păcuraru)
Am găsit o poezie care m-a luat de guler și m-a trântit. (Ioan Gh. Tofan)
Câteva fragmente ies în evidență. Se explică foarte mult. Să continue cu lecturarea unor poezii contemporane. (Octavian Miclescu)
Poeziile din seara asta mi-au reamintit de Anca Boldea de acum douăzeci de ani. Și e important asta. Am găsit forță poetică în fiecare. Există premisele unui poem reușit în fiecare. (Tudor Neacșu)
Unele mi-au plăcut. Aș vrea să muște mai mult din cuvinte. Mai mult curaj. Muzica nu m-a atins prea mult. (Carmen Neacșu)
Inițial nu m-a făcut să tresar. Dar, ascultându-le, am simțit o muzică anume, care mi-a creat imagini. (Grigore Postelnicu)
Ar trebui să aibă o voce mult mai personală. (Matei Leonard)
Mi-au plăcut, au sunat melodios. (Paul Budeanu)
Textul preferat e "Schimb de gardă" - un final simplu, dar de efect. Am remarcat și "Artă poetică". Te văd ca în liceu, puștoaica talentată care nu e tot timpul lovită de inspirație. (Marius Grama)
Vineri, 11 ianuarie 2019, ora 18,00, la sediul "Viața liberă", ne va citi Cezar Amariei.
Andrei Velea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu