vineri, 18 ianuarie 2019

Cronică de cenaclu: Sprințar, plăcut, curat.


Prin lectura de vineri, Cezar Amariei a încercat o schimbare de macaz. Comparat cu romanul abia publicat, textul e complet altceva, atât ca tehnică narativă, cât și ca situare în timp. Nu au lipsit nici picanteriile, exercițiul putând fi unul de ghost writingal unei potențiale autobiografii a lui Emanuel Macron, în special a relației sale cu Brigitte. Ca la orice ședință interesantă, părerile au fost împărțite, nelipsind polemicile. Dar cel mai important e că prozatorul Cezar Amariei încearcă și altceva și nu se încorsetează în formula care i-a adus un bine-meritat și aplaudat succes.
Poate fi o tehnică literară care să ne inducă în eroare. Poate genera viitoarele pagini ale unei cărți. Un sfat: să afle cum ar scrie 80 la sută dintre autori și cum ar continua ei această situație. (Grigore Postelnicu)
Construiește bine, are o privire periferică bună. Gestionează bine personajele și conflictele. (Octavian Miclescu)
În câteva pagini a atins foarte multe teme. O poveste de dragoste care iese din tipare. Mi-a plăcut foarte mult. E o scriere fluentă. (Anca Șerban Gaiu)
Ar putea ieși un film delicat. E făcută din mai multe fațete, care mă conving. O eleganță a scriiturii. Trimiteri intelectuale frumoase. Mi-a plăcut povestea. Are parfumul unei epoci trecute. (Victor Cilincă)
Mi-a plăcut titlul. Scena de la pian e frumoasă și se încadrează perfect. Mi-a plăcut foarte mult, e o dovadă de profesionalism. Nu are detentă tematică, dar este ca o gamă la pian a unui profesionist. Se vede multă muncă. (Stela Iorga)
E un text cu potențial, dar tratat superficial, fără utilitate. Personajele ar trebui mai bine caracterizate. (Paul Budeanu)
E foarte clar, am înțeles din prima absolut tot. S-a descurcat admirabil pe acest spațiu scurt. Dar nu aș mai citi-o încă o dată. Sunt multe inexactități la tehnica de scris. (Iulian Mardar)
Sunt entuziasmat de lectură. Nu am vrut să revin și să caut nod în papură. E grozavă! Cum evoluează personajele - vedem o creștere și în limbaj. Crește și emoția. Privit ca o construcție, m-a impresionat. (Marius Grama)
M-a prins de la început. Am avut o părere de rău că nu continua. Ar trebui intercalate și scrisori de răspuns. E sprințar, plăcut, curat. (Nelu Păcuraru)
În ultima scrisoare apar niște lucruri neverosimile. (Gabi Ghimpu)
Vineri, 18 ianuarie, ora 18,00, la sediul "Viața liberă", va citi Victor Cilincă.
Andrei Velea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu