În
şedinţa de cenaclu de săptămâna trecută am avut parte de „un text plăcut,
închegat, bine condus, cu o atmosferă destul de bine creată dar cu un final neinspirat” (Andrei Velea). „Deşi textul este coerent, cu poante reuşite,
autorul dovedeşte lipsa unor ambiţii serioase, foloseşte prea multe clişee şi
necesită mai mult lucru pe text pentru a-l stiliza” (A. G. Secară).
„Mi-a
plăcut să găsesc unele scene à la Moromeţii,
cu personaje destul de bine conturate, dar aş fi preferat să ducă mai departe
aceste scene şi să nu semene cu o compunere de şcoală, scrisă de un părinte, cu
dialoguri lipsite de veridicitate” (Marius
Grama). „Cu exagerări care aduc a basm, fără a urma psihologia personajelor,
vocea naratorului nu face corp comun cu povestea, părând a fi dintr-un alt
registru, în ciuda faptului că, la pol opus, găseşti şi pasaje cu o atmosferă
frumoasă” (Simona Toma). „Uneori, dialogul nu face priză cu personajele slab conturate, creionate cu o mână
nesigură, ceea ce conduce la detensionări premature ale poveştii. Spre exemplu,
tensiunea erotică nu este destul de puternică pentru a justifica tragedia din
final. În ciuda acestor insuficienţe, textul este o surpriză plăcută, cu
descrieri aproape cinematografice” (Stela
Iorga). „Legat de cinematografie, se pare că autorul a tăiat prea mult la
montaj, demonstrând că nu are experienţa scrisului, ci mai mult instinct. Textul
conţine un umor frumos, nu este agresiv, pregăteşte bine atmosfera, dar se
grăbeşte în punctul culminant, finalul venind brusc, grăbit” (Victor Cilincă).
„E
o poveste cu pasaje autentice, deoarece realitatea însăşi se poate dovedi
uneori neverosimilă, care creează imagini puternice, însă autorul fragmentează
tensiunea, pierzând astfel atenţia cititorului” (Tudor Neacşu), deşi autorul pare că „decupează [textul] din perioada
lui şi îl aduce în prezent” (Carmen
Neacşu).
„Textul
îţi creează o impresie generală bună, dar este valorificat prea mult prin prisma
imaginaţiei fiecărui cititor” (Laurenţiu
Pascal).
Poate
vă întrebaţi ce text s-a dezbătut într-atât. Hei, bine, este vorba de proza lui
Paul Budeanu, Pentru nişte versuri în plus.
Octavian
Miclescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu