vineri, 23 iulie 2010

TEXTE JUNE


Adeseori stăteam pe banca de piatră din fundul grădinii.
Copilă la minte, la trup şi la suflet, visam doar castele cu zâne şi urmăream greieraşii ca să văd cu ce-şi acompaniază armoniile...
Până când boarea verde a grădinii ţesea în jurul meu voal de umbră, voal de noapte.
Priveam pe furiş luna...
Răsărea aşa de sfioasă şi tremurătoare!... Şi privea drept spre mine. Iar eu mă ascundeam în flori.
Când mi-era foame, mestecam fir fraged de iarbă, când mi-era sete, culegeam rouă în cupe de flori sorbind balsam.
Apoi uitam de mine.
Mă mistuia aurora.  
 (Alina HamzaFeerie)
   
 „Texte înfiorător de adolescentine; nu au un limbaj artistic; există tendinţa de reflexivitate, dar înăclăită de romantism; impersonală, şablonardă, dar cinstită; sub raport stilistic, textele nu sunt încă aşezate; ştie să structureze şi să ordoneze ideile; are un mod personal de proiectare a sinelui în lume. În rest: studiu şi perseverenţă!” (Stela Iorga)
„Texte cu prea multe întrebări fără răspuns; prea multe cuvinte mari, preţioase pentru nişte texte june.” (Claudia Samoilă)
„Nu văd acea scăpărare aşteptată şi nu se vede simţul artistic; textele nu au rezistenţă.” (Cristina Dobreanu)
„Texte de copil frumos şi cuminte; nu are repere; să ţină aproape de cenaclu – şi, vom mai vedea; estetic – nu mi se par realizate.” (Nicoleta Onofrei)
„Are oportunitatea să facă diferenţa între adevărata literatură şi compunerile şcolăreşti; în sensul textului – mi se pare cuminţică şi talentată; a prezentat nişte mici poeme în proză în care se vede că ştie să urmărească ideea; să citească mult şi să fie mai neconformă; să sară din şablon; cenaclul o va ajuta să-şi dea seama unde se termină şcoala şi unde începe literatura.” (Andrei Velea)
„Încearcă diverse sentimente: fericire, dragoste, incertitudine etc.; titlurile mi se par cam puerile; să nu mai fie aşa directă, să fie mai ascunsă, mai sugestivă!” (Elena Donea)
„Are metafore frumoase şi putere de sintetizare; este o căutătoare de sine.” (Gelu Ghemiş)  
                                                                   
Ion Avram

Vineri, la ora 18,00, la sediul cotidianului Viaţa Liberă, citeşte Claudia Samoilă.
(Relaţii la tel. 0746 167284)           


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu