duminică, 3 iunie 2012

Poezii de Tatiana Nona Ciofu


XLI

Ochii lui s-au deschis.
Căutau prin mine.
Şi-atunci m-am fâstâcit
şi-n loc să-i spun să rămână
i-am spus „ia-mă!”,
dar zgomotul străzii
m-a acoperit.
Apoi, printre trepte şi ziduri
asculta cum împletesc rădăcini –
n-aveam loc unde să dormim,
falangele trosneau
şi vorbeam despre muguri,
praful care-mi gâdilă nările,
despre omoplatul stâng,
cum scârţâie câteodată.
Şi el îmi spunea
că oasele lui vor fi noi,
şi nimic nu e
totul devine.
Eu nu cred
decât că suntem.
Când ochii lui se deschid
toate încep.


XLII

Tu erai singurul om singur.
În spatele tău –
fiara de hârtie.

Eu, goală şi întreagă,
nemaifiind până atunci.
Acolo, în cuibul de lumină,
suntem noi.


XLIII

Sunt fiara care te poartă
prin pustiul
cu degete vii.

Întinsă la picioarele tale
aştept să îmi rosteşti numele,
să strigi de nenumărate ori,
până plămânii tăi devin ecou.
Tu crezi că nu te mai aud...
clipesc leneş
şi îmi întind grumazul
privind cum îţi ascuţi colţii de om
şi adorm...
Visez că alerg înspe tine
şi te dobor
şi tu, zâmbind,
îmi spui „Gata cu joaca!
În cuşcă ţi-e locul,
fii cuminte!”

Şi eu nu înţeleg,
nu vreau să aud
şi fug.

Încă mai eşti,
încă te port,
dormi ca un fetus
desprins, înfăşurat
într-o fiară.


XLIV

Mă întind.
Lângă mine
el.
Şoaptele îmi
leagă picioarele, mâinile.
Mă ia în braţe
şi adorm.
Visele se numără
şi se ascund.

Mă întind.
Cineva taie,
scormoneşte,
aşează
şi închide.
În mine
el.


XLV

Nu ne-a rămas
decât ce n-am făcut încă...
N-am hrănit porumbeii,
n-am construit castele de nisip,
n-am urcat nicăieri,
n-am coborât,
nu ne-am pierdut unul de altul,
asta pentru că ne-am jurat
să fim stâncă
într-un câmp de păpădii.
Ne târâm
unul lângă celălalt
şi respirăm adânc
pentru că
cineva ar putea oricând
opri
zborul guguştiucilor.


XLVI

Nu mă voi opri.
Mă învârt
până când tălpile se rod,
apoi tibiile mele,
ca două ţepuşe,
se înfig în pământ.
Rotirea
oaselor dezmembrate.
Mă îngrop
ştiind că mă îngrop.
Linie dreaptă, continuă,
fără vreun punct pierdut pe undeva.
Din mine rămâne umbra,
ca o idee.


XLVII

Mă întorc
păşind pe aleea
cu sârmă ghimpată
şi văd cum din fiecare cui
înmuguresc păsări.

Cu spatele la mine
vorbele, mâinile tale împletite de mult,
se vor împreuna
cu aripile ei nenăscute,
la fel de însetate,
tremurând nerăbdătoare.
Şi eu voi privi
cum din voi
curge primăvara.

Un comentariu: