vineri, 16 noiembrie 2012

Proză ambiţioasă şi poeme anti-globalizare, anti-economie de piaţă, anti...poezie


Simona Vartolomei a prezentat începutul provizoriu al unui roman, citind şi trei poeme dintr-un grupaj intitulat „fotografii supraexpuse”, Stela Iorga considerând că nu există o intersectare consistentă între aceste poeme şi liric, amintindu-i mai degrabă de poezia declamativă a lui Adrian Păunescu: „tentă de pamflet jurnalistic”, la proză constatând că există ingrediente literare, că „bucatele sunt bune” dar lipseşte o anumită „vrajă” care să armonizeze gusturile şi aromele, relaţiile personajelor mitologice (inspirate din folclorul românesc) părându-i-se reci, nefireşti... Victor Cilincă a observat la poeme sinceritate, dar şi lipsă de emoţii iar la proză a apreciat curajul autoarei de a provoca, dar nefiind convins de atmosfera rural-magică creată de o orăşeancă, de amestecul de şabloane, arhaisme, neologisme, termeni tehnici precum „incantaţie”... dar începutul este bun, te face curios, şi cu stilizare, revenire asupra textului, poate avea impactul dorit. Nicoleta Onofrei: „Îmi plac primele două versuri din primul poem... Restul, raţional sună bine, dar poezia este altceva... Proza: parcă n-ar crede în ceea ce a scris”. Cristina Dobreanu: „Poemele mi se par mai bune...”; Diana Balmuş: „Poezia mi se pare de un realism dureros, de o amărăciune plină de ironie; proza – reuşită, e greu însă să judeci un roman după doar trei pagini.”; Ana Maria Panagatos: „Mi-a plăcut stilul retoric al poemelor. Cel mai mult mi-au plăcut versurile: „iese adevărul de prin pădurile/rase ca obrazul de soldat... Proza pare un basm, dar anumite expresii mă scot din atmosferă”; Tatiana Nona Ciofu: „Dacă luăm textele ca exerciţii este bine... Dar nu ştiu de ce mi-a dus aminte de reţete de bucătărie...”; Gabriel Ghimpu: „Parcă a venit cu un rezumat” Laurenţiu Pascal: „M-a intrigat, dar tehnic mai este mult de lucru.”; Victor Cilincă: „E aşa cum ar spune Hemingway: dacă ştie cum o să continue, va fi O.K.”

a.g.secară

Astăzi, la sediul „Vieţii libere”, va citi Victor Cilincă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu