vineri, 23 ianuarie 2015

Cilbury şi imaginaţionalismul


foto: Cornel Gingarasu


Prin textele fragile şi candide (Andrada Tudorie) pe care le propune, Tudor Neacşu încearcă să se reinventeze ca poet (Ion Avram), cu tablouri uşor suprarealiste aşezate într-un spaţiu rural ce te duce cu gândul la versurile lui Ion Zimbru (Marius Grama).

În locurile acelea/ soarele miroase des a ciocârlii/ şi umbra taţilor a sapă

Anca Şerban Gaiu este de părere că autorului îi lipseşte rigoarea pe care trebuie s-o aibă un scriitor, Cezar Amariei îl consideră pe Tudor un vânător de metafore nu foarte inspirat în timp ce AG Secară şi Simona Toma observă lipsa de hotărâre şi o fragilitate şi o sobrietate excesivă.

Omoplaţii roz s-au deschis ca o caisă/ şi au dezvăluit sâmburele de spinare,/ stropul acela de rouă,/ hrană pentru bici/ pentru frânghia udă pândind

Existenţa unei pudori în a vorbi despre orice este remarcată şi de către Viorel Ilişoi, care, luând text cu text, încearcă să demonstreze cum autorul se lasă furat de cuvinte. Cristinei Dobreanu îi transpare din versuri o „analogie între sentimentul de iubire şi fiorul mistic”.

În încheierea cronicii de astăzi, nu ne putem abţine să nu vă invităm la teatru. Este vorba de prima distopie pusă în scenă pe scena teatrului gălăţean, un spectacul cu o regie apropiată de un François Truffaut şi chiar de un Afrim, o scenografie demnă de mari scene ale lumii, care nu poate să nu-ţi ducă gândul la „Mad Max” şi la „Alice în ţara minunilor”. Cât priveşte textul, este o amplă metaforă a regimurilor totalitare, a societăţilor îndepărtate de uman. Da, este vorba de spectacolul „Viaţă de schimb”, în regia lui Cristian Gheorghe, pe textul lui Victor Cilincă, un Ray Bradbury gălăţean.

Acestea fiind spuse, vă aşteptăm şi astăzi, de la ora 18.00, la sediul cotidianului "Viaţa liberă", pentru a asculta poezie semnată de Sabina Penciu.

Octavian Miclescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu