sâmbătă, 16 iulie 2011

Poeme, Stela Iorga 15 iulie


veşnicie puţin

nu eu am importanţă

în ordinea venirii mele pe pământ

ci cuvintele care mă preced

eu ca un fel de comandant suit pe dealuri verzi

să îşi vadă armata desfăşurată

dar călare pe un cal descărnat

topită şi eu de nefericire

dar murind drept cu găvanele aţintind

veşnica armie.



sculptorul

trag cu ochiul la numere

câte cruci am ridicat

scuip în palme gospodăreşte

cât mai trăiesc voi fi sculptorul de cruci

pe care urc cuvintele mele

şi le răstignesc binişor

în vederea unei veşnice poezii

în care călătorii să înfingă suliţa

şi necredincioşii să vâre degetul.



blestem

nu pot spune te iert

aşa cum mâna descărnată nu mai poate ajunge

la ulciorul cu apă

aşa cum calul mort de sete este bâzâit de muşte

săltăreţe în apropierea apei unde s-a stins de putere

nu pot să spun că te iert

cu toate zilele pe care le trăiesc fără tine

nu pot să spun că te iert

cu toată noaptea care s-a lăsat peste mine

şi cu toată moartea care m-a împăienjenit

înţepenindu-mă în timp

nu pot să te iert

că trăieşti şi îţi râzi de mine

până la a doua apocalipsă

mult mai plină de strălucire

şi fără bube cu puroi

în inimă.




mortul

unul stă drept

altul stă culcat

cu o lumânare în mâini

fumul ei iese pe nările celui care e în picioare

ca pe un horn

imaginea aceasta

o duc zilnic

cântând încet prohodul pentru mortul din mine.




mersul

învie dumnezeul meu

şi îmi arată nordul

veşnic spre el

aşa cum mările ar curge

toate

în sens invers

atât te iubesc eu pe tine

încât merg invers

cu dumnezeul tău din cerurile

mute şi ele de atâta oarbă neuitare

la un om

blestemat să fii şi tu

să mergi de-a-ndoaselea

cu lumea

până vei cădea

la mine

în mormânt.



oase

nu trebuie să ştiu nimic

din ceea ce va fi mâine

va fi bine

va fi soare

el nu va fi

dumnezeu nici el nu e

nimicul mă înconjoară

plămadă din care se închipuie

osul sufletului zdrobit.



marea moartă

atât a fost

atâta s-a putut

o fâşie neagră la orizont

despărţindu-l în două

şi noi doi

pe malul aceleiaşi ape

privind peştii morţi

cu ochi sticloşi

şi fiecare înţelegând

prin aceasta

viaţa.



sat de pescari

nu se plânge

nu se moare

nu se învie

totul este îngrozitor de simplu

se trăieşte

ca într-un sat de pescari săraci

fără mare.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu