e cam aşa
împrejmuit de toate corpurile voastre îngheţate, copleşit de curiozitatea despicării ţestei şi spargerii coastelor, ea s-a aşezat în faţa mea şi în spatele meu, s-a aşezat în stânga şi în dreapta susul josul meu.
bineînţeles că toate loviturile pe ea au lovit-o, bineînţeles că bucăţi din pielea ei se desprindeau, pluteau în jurul meu, se lipeau de intenţiile voastre dezacordate.
(Alexandru Maria – fără titlu)
„La Alexandru Maria, se vede că există în spatele textului cineva care are un ideal şi un Dumnezeu; are o concepţie despre poezie şi mânuieşte poezia; o simplitate în surdină, ca o armă cu amortizor. Se vede preocuparea majoră de a simplifica, de a surdiniza patetismul; o caracteristică a poeziei lui Alexandru Maria mi se pare a fi minimalismul – în sensul de a urmări cât mai multă expresivitate în cât mai puţin text/ cât mai puţină piele pentru un corp, altfel spus; cred că nu va rămâne la acest model, cred că-l va exersa şi-l va arunca; poezia sa dă impresia înşelătoare că este rece, plată, anodină - când, de fapt, este tocmai invers pentru că are puterea de a emoţiona; poezia nu evoluează cum vor muşchii noştri; poezia lui Alexandru Maria este o poezie locuţionară, cu un vers lung şi cu o expresie întortocheată; elaborarea textelor denotă respect faţă de cititor; mi-aş dori să-i văd modificarea sensibilităţii lui poetice; poezia este o convenţie a succesiunilor poetice; să fie ceea ce este el: nud, frust.” (Mihail Gălăţanu)
„Alexandru Maria dansează continuu între viaţă şi moarte, între două necunoscute, un balans fără precedent în mijlocul aceloraşi secunde; s-ar putea să scrie o poezie fără trecut şi fără viitor, deci numai a prezentului; cred că va avea loc într-un colţ al literaturii.” (Ion Zimbru)
„Ştiinţa textului vine dintr-un model la care toţi jinduim; m-a şocat trăirea într-o lume strivită, debusolată care trimite la stampele japoneze.” (Stela Iorga)
„O minte care a zburat de pe şine – în ciuda tonalităţii calme, nostalgice şi oscilante; texte bine scrise – dar nu le-am găsit miza.” (Andrei Velea)
„Un firesc al nefirescului, uneori aproape magic; poate atinge o anume stare; are şi un umor bine plasat.” (Victor Cilincă)
Ion Avram
La următoarea întâlnire a cenaclului va citi Adrian Haidu.
(Relaţii privind activitatea cenaclului Noduri şi Semne – tel. 0746167284)
împrejmuit de toate corpurile voastre îngheţate, copleşit de curiozitatea despicării ţestei şi spargerii coastelor, ea s-a aşezat în faţa mea şi în spatele meu, s-a aşezat în stânga şi în dreapta susul josul meu.
bineînţeles că toate loviturile pe ea au lovit-o, bineînţeles că bucăţi din pielea ei se desprindeau, pluteau în jurul meu, se lipeau de intenţiile voastre dezacordate.
(Alexandru Maria – fără titlu)
„La Alexandru Maria, se vede că există în spatele textului cineva care are un ideal şi un Dumnezeu; are o concepţie despre poezie şi mânuieşte poezia; o simplitate în surdină, ca o armă cu amortizor. Se vede preocuparea majoră de a simplifica, de a surdiniza patetismul; o caracteristică a poeziei lui Alexandru Maria mi se pare a fi minimalismul – în sensul de a urmări cât mai multă expresivitate în cât mai puţin text/ cât mai puţină piele pentru un corp, altfel spus; cred că nu va rămâne la acest model, cred că-l va exersa şi-l va arunca; poezia sa dă impresia înşelătoare că este rece, plată, anodină - când, de fapt, este tocmai invers pentru că are puterea de a emoţiona; poezia nu evoluează cum vor muşchii noştri; poezia lui Alexandru Maria este o poezie locuţionară, cu un vers lung şi cu o expresie întortocheată; elaborarea textelor denotă respect faţă de cititor; mi-aş dori să-i văd modificarea sensibilităţii lui poetice; poezia este o convenţie a succesiunilor poetice; să fie ceea ce este el: nud, frust.” (Mihail Gălăţanu)
„Alexandru Maria dansează continuu între viaţă şi moarte, între două necunoscute, un balans fără precedent în mijlocul aceloraşi secunde; s-ar putea să scrie o poezie fără trecut şi fără viitor, deci numai a prezentului; cred că va avea loc într-un colţ al literaturii.” (Ion Zimbru)
„Ştiinţa textului vine dintr-un model la care toţi jinduim; m-a şocat trăirea într-o lume strivită, debusolată care trimite la stampele japoneze.” (Stela Iorga)
„O minte care a zburat de pe şine – în ciuda tonalităţii calme, nostalgice şi oscilante; texte bine scrise – dar nu le-am găsit miza.” (Andrei Velea)
„Un firesc al nefirescului, uneori aproape magic; poate atinge o anume stare; are şi un umor bine plasat.” (Victor Cilincă)
Ion Avram
La următoarea întâlnire a cenaclului va citi Adrian Haidu.
(Relaţii privind activitatea cenaclului Noduri şi Semne – tel. 0746167284)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu