(Adrian Haidu & co – Şoferul)
Un text hibrid rezultat în urma amestecului a două condeie – aşa cum însuşi autorul a ţinut să sublinieze (a fost scris, cică, împreună cu un prieten); prin aceasta, proza a câştigat rezistenţă – ca orice corcitură serioasă – dar se pare că a pierdut din acurateţea stilistică haidugeriană cu care am fost obişnuiţi; în orice caz, prin apetitul pentru detaliu, prin forţa descriptivismului şi prin fluenţă, textul s-a menţinut la înălţimea aşteptărilor, fiind bine recepţionat şi considerat chiar uşor accesibil – în ciuda acelei dezvoltări labirintice specifică lui Adrian Haidu.
„Un text echilibrat, dur, scris cu o mână sigură; o experianţă nedorită prinsă într-un spaţiu prea lung; paralelismul între cele două momente mi se pare reuşit, dar ar fi trebuit mai bine creionat prin renunţarea la subtilităţi; mi se pare realizat şi sub raport tensional şi stilistic; personajul este viabil, bine încadrat social; o dramă.” (Stela Iorga)
„Atent la fapte şi la personaje, reuşeşte să creioneze o poveste; nu mai pare dus de cuvinte şi nu mai este speculativ, divagant; finalul este reuşit, halucinant;.” (Cristina Dobreanu)
„Realizează un personaj profund individualizat care nu reuşeşte să mixtioneze cu lumea; prin inducerea a ceea ce nu se vede creează o bună interioritate; problema prozei sale mi se pare a fi criza de identitate.” (Nicoleta Onofrei)
„Un text mai reuşit în partea a doua; se vede că ştie să construiască; este cinetic şi actual; ar putea scrie şi scenarii de filme.” (Gelu Ghemiş)
„Pare o poveste ascunsă în altă poveste; un text deschis care lasă loc de interpretare.” (Gabriel Ghimpu)
„Un text echilibrat, dur, scris cu o mână sigură; o experianţă nedorită prinsă într-un spaţiu prea lung; paralelismul între cele două momente mi se pare reuşit, dar ar fi trebuit mai bine creionat prin renunţarea la subtilităţi; mi se pare realizat şi sub raport tensional şi stilistic; personajul este viabil, bine încadrat social; o dramă.” (Stela Iorga)
„Atent la fapte şi la personaje, reuşeşte să creioneze o poveste; nu mai pare dus de cuvinte şi nu mai este speculativ, divagant; finalul este reuşit, halucinant;.” (Cristina Dobreanu)
„Realizează un personaj profund individualizat care nu reuşeşte să mixtioneze cu lumea; prin inducerea a ceea ce nu se vede creează o bună interioritate; problema prozei sale mi se pare a fi criza de identitate.” (Nicoleta Onofrei)
„Un text mai reuşit în partea a doua; se vede că ştie să construiască; este cinetic şi actual; ar putea scrie şi scenarii de filme.” (Gelu Ghemiş)
„Pare o poveste ascunsă în altă poveste; un text deschis care lasă loc de interpretare.” (Gabriel Ghimpu)
Ion Avram
Vineri, la ora 18:00, la Viaţa Liberă, va citi Florin Buzdugan.
şi textul?
RăspundețiȘtergerehaidu.
RăspundețiȘtergere@haidulase: şi textul?
RăspundețiȘtergerehaidu.
RăspundețiȘtergerepai na, daca n-ai fost acolo...
RăspundețiȘtergere