luni, 1 august 2011

poeme Marius Ștefan Aldea

Mă numesc Marius-Ştefan Aldea, născut(nu făcut!) din dragostea lui tata pentru mama, pe 23 iunie 1987, în zodia racului, împrumutând de la ciudata creatură talentul de a progresa în regres prin celebrii paşi de dans “2 în faţă, 3 înapoi”.

Întemeietorul revistei literare SUBCULTURA -kalasnikov de idei- alaturi de prietenii Florin Marcoci, Andreea Bratila si Marian Bunoiu.

Colaborări literare cu revistele: “Amfitrion”, “13 Plus”, “Oglinda literară”, “Contemporary Horizon”, “Litere”, “Poezia”, “Convorbiri Literare”, “Viata Romaneasca”, “FeedBack”, “Tiuk”, “Vatra”.

Debut literar în 2006, în urma câştigării premiului pentru debut în cadrul festivalului”Sensul Iubirii”din Dr.Tr. Severin, cu volumul de poezie “Al treilea ochi”.

Alte volume publicate:
Iona îl aşteaptă pe godot, editura Marineasa, 2010 Timisoara
Deşertul din clepsidră, editura Magia, 2010 SUA
Poetul.străzii@yahoo.com, editura Magia, 2010 SUA.

În prezent sunt redactor-colaborator la revista literară Contemporary Horizon şi redactor-şef la subCultura, revistă de literatură vie distribuită prin licee, universităţi şi cămine studenţeşti.


Insomnie – low batery
O voce în telefon undeva la ora şepte seara
marius aldea? cu domnul marius aldea vă rog
şi închide trântind o respiraţie grea

mă gândesc că e o greşeală şi nu bag în seamă
mă uit cam pe gânduri în oglindă
şi îmi spăl faţa cu apă rece
afară se aude oraşul cu o respiraţie grea

pe la doişpe noaptea ea îşi pune urechea pe inima mea
şi face inventarul pulsului
eu mă uit în tavan

pe la trei dimineaţa aceeaşi voce în telefon
marius aldea? cu domnul aldea vă rog
şi iarăşi închide trântind o respiraţie grea

care îmi apasă plămânii

fiindcă mi-a sărit somnul deschid documentarele alea
de pe animal planet şi le privesc cam gânditor
cam cum poate privi un copil alt copil dormind

pe la cinci dimineaţa din nou telefonul
marius aldea? cu aldea vă rog
şi aceeaşi respiraţie grea de bătrân sisif
ce urcă un bloc de zece etaje
da domnule eu sunt
dar deja vorbeam singur

merg la baie să trag apa şi mă uit cam ciudat
cam căzut pe gânduri în oglindă
afară se aude un galop de cai
se mai aude şi-un câine

pe la şepte dimineaţa ea se trezeşte
cât numai să tragă apa la baie
am tras-o eu la cinci   îi zic
a ce bine       şi adoarme la loc
cu sânii ca nişte ochi deschişi

pe la nouă dimineaţa aceeaşi voce în telefon
marius aldea? cu domnul marius
şi o respiraţie grea trânteşte liniştea

afară se aude Retimul cum ia gunoiul
cândva gunoiul ăla am fost noi
mă gândesc cam într-o doară ce-i drept

pe la zece ea se trezeşte frumoasă
facem dragoste în loc de micul dejun
şi tot weekend-ul /mi-au zis prietenii/
am avut telefonul închis.


Dorm chircit
noapte de noapte
într-o poziţie embrionară
şi în fiecare dimineaţă
după ce îşi bea cafeaua cu vecinele
mama mă naşte în chinuri groaznice

şi îmi spune sfârşită de puteri
bună dimineaţa copilul mamii
ai dormit bine?
bună dimineaţa mamă am dormit bine
dar cam mult cam mult am dormit
şi trebuia să fiu deja la facultate
am cursuri prea mult am dormit

dar ea vrea să mă alăpteze
şi nu înţelege că trebuie să ajung la bibliotecă
să-i dau gata pe clasicii francezi

iar vecinelor li se arată în zaţ ceva.

Tineri şi frumoşi
Stăm aici în camera asta
cu oasele pe gânduri
avem ferestre de lemn
şi uşa tot de lemn
dar bem mereu dintr-o sticlă
ceva fără gust fără miros
cât să ni se facă somn

avem podea de lemn
şi tavan tot de lemn
iar uneori o respiraţie de termită
plus o lampă cu gaz
mereu stinsă niciodată aprinsă

stăm aici în camera asta
cu carnea pe gânduri
avem paturi de lemn
şi pături tot de lemn
ne vizitează femei-ciocănitoare
suntem frumoşi suntem tineri
auzim imediat când tăcerea sparge pahare

seară de seară ne ciocăne în uşă cariul
lăsaţi-o mai moale băieţi
unii mai şi dorm la ora asta
aşa se întâmplă în fiecare dimineaţă
ne bate nervos în uşă portarul

aveţi masă de lemn aveţi scaune de lemn
şi frunze aveţi în dulap
aveţi haine vii spânzurate pe umeraşe
şi-au crescut pe voi muşchi de copac
sunteţi frumoşi sunteţi tineri
şi staţi aici în camera asta
cu oasele pe gânduri

lăsaţi-o mai moale băieţi!

Un tren a doua zi
Lui Cristi, care nu s-a mai întors

Mă întorceam de la râu
în fiecare seară mergeam să vorbesc cu pescarii
îmi place să vorbesc cu ei pentru că te obligă să şopteşti
ei oricum nu te ascultă şi aşteaptă ca pluta să se facă nevăzută

în dreapta mea era un bun prieten
care mi-a spus într-o zi ia-ţi lucrurile
şi mi-a dat un pat mi-a dat şi 4 pereţi apoi a zis
în camera asta a murit bunicul
m-am bucurat i-am strâns mâna
şi toţi banii pe care-i aveam i-am dat pe bere
şi seminţe de bostan
nu regret îmi place să beau cu oameni care nu se îmbată
cu una-cu două

în ziua aia l-am dus şi pe el la râu i-am arătat pescarii
uite ăştia-s pescarii     sunt ca nişte copii
la întoarcere drumul spre casă era simplu ca un nod pescăresc
trebuia doar să-l cunoşti
comentam noi reclamele ne mai uitam după fete
asta mi-ar face nişte copii tare frumoşi nu crezi?
şi nu aveam cum să nu observăm mersul lasciv al tarantulei
de pe fesele lor
aveam nişte cearcăne cât pumnul şi sârmă ghimpată la mâini
în loc de ceas     ştiam povestea     la oră fixă curgea un firicel de sânge

prietenul meu avea să ia un tren a doua zi
nu mi-a zis cu ce treburi şi nici unde voia să meargă
spunea că stă doar două zile plecat
şi mă roagă să îi hrănesc pisica
şi să fac dragoste cu o fată tunsă scurt
care îl vizitează din-când-în-când
nu fii trist zicea dacă o rogi îţi face şi ceva de mâncare
nu eram trist şi am scos pipa mea din os de pelican
apoi am început să las dâre de fum albăstrui pe clădirile
pe lângă care treceam     eram foarte mândru de pipa mea din os de pelican
iar când trăgeam din ea simţeam un gust dulceag de măduvă
uneori doar cu asta mă hrăneam

noi mergeam cu pasul leneş     în urma noastră adulmecau drumul
8 câini de vânătoare     când am ajuns lângă un bloc-turn
de la ultimul etaj o femeie a scos un clopot imens
a lovit în el de câteva ori şi o pânză de păianjen a acoperit toate ferestrele
apoi femeia ne-a strigat pe nume şi a dat drumul clopotului
avea un glas plăcut şi o înfăţişare frumoasă
aproape că ne îndrăgostisem de ea
nu vă temeţi staţi nemişcaţi e numai bun pentru voi
l-am făcut la comandă
şi clopotul ne-a înghiţit
ea chicotea şi-a tăiat părul lung
luaţi-l cu voi au anunţat frig câteva zile luaţi-l cu voi
înveliţi-vă sunteţi băieţi mari

am aprins un chibrit şi am văzut dansul pendulei dintre noi
încheieturile mâinilor ne sângerau întruna semn că
fiecare secundă era o oră fixă
am continuat să mergem
doar prietenul meu avea de prins un tren
a doua zi.


***
În curând
vor trosni nişte oase
semn că morţii s-au acomodat cu nimicul

iar intestinele ne vor cânta de foame
precum păsările de noapte
dintre cei superstiţioşi îşi vor face
harakiri la ore târzii

şi pământul ne va căuta unghiile
pentru un loc de tihnă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu