miercuri, 15 februarie 2012

CINISM, UMOR, LIRISM, FORŢĂ DESCRIPTIVĂ

(...)Alexandru se hotărăşte să facă o vizită până în ţara de origine doar ca să descopere că totul acolo se schimbase enorm într-un interval foarte scurt de timp. Decis să se întoarcă în Italia, descoperă că Salvatore fusese omorât de membrii unei cosche rivale şi se hotărăşte să se răzbune.

După execuţia vinovatului, este ajutat să scape de către frumoasa grikană numai ca să înţeleagă că este folosit de don Pastore şi că i se pregăteşte un flagrant ca să liniştească presa italiană.

În timp ce trecea o nouă turmă de oi heroinice, este prins în ambuscadă de către forţele de ordine şi este rănit uşor, dar reuşeşte să scape împreună cu caravana sa peste un pod invizibil ce străbate peste ani şi marea Adriatică şi să coboare într-un alt timp, în oraşul Moscopole al străbunilor săi.

În Italia, poliţia - neputând crede ceea ce a văzut - hotărăşte că el e mort, iar turma de oi s-a înecat în apa râului secat din apropiere.(...)

(Radu VartolomeiMoscopolitul)

„O proză bună, dar nu văd cum ar face trecerea la roman; descrierile sunt frumoase, însă nu pot susţine un roman; personajele ar trebui mai bine conturate pentru a defini ceea ce numim roman.” (Mihai Şerb)

„Cred că se descurcă mai bine cu proza scurtă; fragmentele prezentate sunt bine scrise, dar cred că trebuie revăzute; se vede că are un tipar, un stil al lui, dar ar mai trebui desăvârşit; nu are cursivitate.” (Cristina Dobreanu)

„Îşi păstrează cinismul pe tot parcursul – ceea ce e bine; este mai bun povestitor decât orice altceva; dialogurile au un umor de limbaj, dar nu şi de situaţie.” (Laurenţiu Pascal)

„Nu are încă suflu pentru roman; nu am găsit conflictul, firul epic, ideea, mesajul; nu are structură; par doar încercări.” (Anca Serban Gaiu)

„Fragmente de proză în care găsim şi pasaje de poezie pură; are echilibru, idee, atmosferă; o scriitură bună.” (Tatiana Nona Ciofu)

„Un text bine realizat; se vede că are imaginaţie, dar şi o notă personală, un stil propriu, am putea zice.” (Violeta Bobe)

„Mi se pare un text cursiv, închegat, cu personaje bine conturate; are multă metaforă – ceea ce dă o notă romantică textului.” (Simona Vartolomei)

„Să fie mai organizat în structura textului; sinopsisul mi s-a părut interesant; are şi zone care par cam expeditive.” (Alexandru Maria)

Ion Avram

Vineri, la ora 18,00, la sediul cotidianului Viaţa Liberă, va citi Laurenţiu Pascal.

6 comentarii:

  1. mai oamnei buni da asta e un fragment din sinopsis...ceva mai relevant pesntru scriitura decat povestirea povestirii nu era. Adica stiu...ala negru de respira greu era tat'su...dar nici in halul asta.

    Radu

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi, partea asta a avut cel mai mare succes:D. Până la urmă, şi sinopsisul tot scriitură e. Poate ăsta e un semn că ar trebui să scrii tot romanul cum ai scris sinopsisul...zic şi eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Radu, să nu interpretezi răutate în comentariul meu. Mi-am dat seama că poate suna în modul ăsta. Tu ştii mai bine care au fost reacţiile din cenaclu după lectură şi ştii că nu sinopsisul e neapărat cel mai bun fragment din ce ne-ai citit, dar poate nu ar strica uneori o compactare a informaţiei, cred că uneori tinzi să lălăi. De ce a ales Ion Avram ca citat tocmai o bucată din sinopsis trebuia/trebuie să îţi spună el. Poate m-am cam băgat aiurea comentând, dar ai zis "mai oamnei buni" şi nu ştiu de ce m-am simţit responsabilă şi datoare cu un răspuns. :) Numai bine şi spor la scris.

    RăspundețiȘtergere
  4. http://povestiridincartieruldeest.blogspot.com/2011/12/don-raffae.html

    am rezolvat-o!

    RăspundețiȘtergere