joi, 22 septembrie 2011

Legenda are nouă vieţi

Panait Căpăţână pare a fi mai mult o legendă decât un om în carne şi oase.Textele sale duc aceeaşi soartă, promisiunile de poezie întreţinând mai degrabă jocul cu o metaforă rapace. Hiperbola îi va supravieţui.

„ Mi-a-nmugurit clepsidra mai apoi/ De când aştept polenizarea salbă/ a nopţilor sterile fără noi/ Cu paradisul, chicinetă albă// Iar te-ai speriat de potera gazel?/ Stai scufundată-n vis cu stufu-n gură!/ Spasmul cretin, vampir şi anofel/ Ţi-l faci poem căruţă, paceavură! // Strănută coapsa stropi de orhidee/ Profunda aiurare de văpaie/ Şi mă întreb, cât mai rezist femeie!/ Când îţi leşină soba în odaie.” ( Poem absurd )

Ion Avram: „ Versurile lui Panait Căpăţână au un farmec al poeziilor de altădată; de remarcat înzestrarea de a găsi expresii inedite.”

Stela Iorga : „ Îmbinările neaşteptate de cuvinte şi muzicalitatea versurilor sunt doavda talentului nativ al autorului, chiar dacă nu păstrează mereu aceeaşi altitudine .”

Andrei Velea: „ Panait Căpăţână cultivă o beţie a metaforei, disimulându-şi trăirile poate mai mult decât ar fi cazul”.

Radu Dragomir :”Spiritul rebel se dezvăluie atât în subtext, din atitudinea băşcălioasă faţa de viaţă, cât şi la nivelul expresiei, prin jocul de cuvinte.”

Cristina Dobreanu

Vineri, ora 18, la sediul ziarului Viaţa Liberă, va citi Radu Dragomir.

8 comentarii:

  1. Mi-a placut mai mult cronica anterioara. asta nici nu e cronica, e o dare de seama. Citind poeziile in cauza afirm cu mana pe inima liricii ca autorul merita mai mult.
    (aveti ceva cu doamna Stela de inceputul cuvintelor sale le redati cu litera mica? e totusi un text miculut, putina atentie va rog).
    Succes lui Radu. cum zice englezul ''rupeti'' un picior (desigur tot liric).

    RăspundețiȘtergere
  2. Gata, s-o rezolvat şi cu litera cea de început. Mulţumim că urmăreşti blogul cu aşa interes şi frecvenţă.:P

    RăspundețiȘtergere
  3. :) era o scapare la inceputul cuvintelor Stelei Iorga, mersi de vigilenta...in rest, nu e cea mai reusita cronica, dar cel putin nu bat campii..astept si zile mai bune:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum sa nu, este un blog foarte interesant. Va felicit pentru ceea ce faceti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina, adica toti ceilalti care fac cronica bat campii? Urat din partea ta sa desconsideri atat munca celorlalti. Eu personal nu am citit nicio bataie de campi pe aici, poate doar o lancezire, cum e in cronica de fata, care mi se pare nedrept de fada.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bre, de ce iei totul ca o acuză? Şi eu am mai făcut cronica şi nu mă simt atacată, şi cu siguranţă nici Avram, care o face de obicei. Ion Avram sigur nu bate cîmpii pentru că o face, cel mai adesea, extrem de scurtă.

    RăspundețiȘtergere
  7. vad ca s-a sters ceva din comentariu, si nu-mi place.
    nicoleta, nu iau totul ca pe o acuza, doar ca mi s-a parut o chestie total gratuita. daca tu nu bati campii, domnul Ion Avram nu bate campii, atunci cine ii bate? si mai ales cu ce? eu am citit celalalte cronici (din ultima vreme) si nu am vazut niciuna care sa bata campii. toate merg pe aceeasi linie (pentru gustul meu; putin insipida).
    si totusi, atentie ca urmeaza un comunicat important: a fi concis, citand (mai mult sau mai putin suibiectiv) ceea ce se spune in cadrul unui cenaclu, nu reprezinta o certitudine a unei valori fata de cineva care, sa zicem, ar bate campii. sincer, nu ar strica sa vedeti si altii cum isi fac cronicile. si apoi sa putem sa dam verdicte de batut campii. pana una alta, vedeti-va valorile din jur. cautati nod in papura doar daca aveti ceva ce sa dati la schimb. daca nu, e pacat sa ne dam in spectacol. si sa ciuntim comentarii.

    RăspundețiȘtergere