miercuri, 14 septembrie 2011

poeme Ion Zimbru


Şi aproape cântând o doină spre mine

(bacalaureatul din copilărie)


ai grijă să nu pândeşti fetele

cum se dezbracă să se scalde

îmi zice mama cu dragoste de mamă

şi cu nuiaua în cumpănire spre mine


ai grijă să paşti vaca bine

să dea lapte mult şi pentru toţi

îmi zice mama cu ne/răbdare de mamă

şi cu degetul spre mine


ai grijă să nu sugă viţelul

că te belesc şi-ţi pun pielea pe gard

îmi zice mama cu blândeţe de mamă

şi cu ochii verzi către mine


şi să citeşti şi să-ţi faci lecţiile

că te fugăresc până la orizont

îmi zice mama cu toată grija de mamă

şi aproape cântând o doină spre mine


seara mama se uită la vaca suptă

şi la cărţile şi caietele goale

iar eu îi spun şi mă jur că nu am pândit

fetele cum se dezbracă să se scalde



Scrisorile Mariei din Magdala

(nici o taină)


scrisorile mariei din magdala

sunt fascinante le-am citit încet

cu mare grijă nu cumva să-mi scape

vreo balivernă despre nazareth


îmi zice că e foarte sănătoasă

şi foarte mulţi râvnesc splendoarea ei

cum scapă iar frumos de lapidare

cum alt pilat asmute derbedei


şi îmi zice splendida marie

cum poţi păcatul vieţii să-l învingi

şi cum să păcăleşti păcatul morţii

cum farsă este cina… lui da vinci


nu-i nici o taină … care va să zică

evangheliştii fac atac de cord…

maria din magdala-i mare moartă

iisus din nazareth e mare mort



Atac la domnul Vedetot

(pastel de sezon)


te scuip în ochi preafericitule

fiindcă eşti ilustrul vedetot

mă obsedezi mă bagi în puşcărie

singur îmi dau cu pumnul peste bot


n-am ce să-ţi fac preafericitule

de mititel ai pus şaua pe mine

mi-ai pus zăbală şi m-ai alergat

devastator printre pistiluri şi stamine


şi chiar te pizmuiesc preafericitule

fir-ai tu să fii cu toate ale tale

m-ai pus la jug ş-apoi m-ai răstignit

şi m-ai făcut expert în catedrale


ce drag îmi eşti nu vreau să te deochi

eşti alfa şi omega pe pământ

n-am încotro te laud şi te scuip

în ochi preafericitule cuvânt



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu